Van expert naar autoriteit

Voor veel van onze auteurs is een boek een belangrijk marketinginstrument. Ben je een professional en wil je de stap maken van expert naar autoriteit op jouw vakgebied? Of wil je beter laten zien welke kennis jij (of jouw bedrijf) in huis hebt? Dan is een boek een uitstekend middel om jouw zichtbaarheid te vergroten en jouw marktwaarde te laten stijgen. Met een boek dat op de juiste manier is uitgegeven geef je jouw gedachtegoed vleugels.

Bij S2uitgevers

Inmiddels hebben wij meerdere titels uitgegeven die in de top 10 van Managementboek.nl zijn beland, waarvan vijf op nummer #1. Een van onze titels is het best verkochte Managementboek van 2019, een andere is verkozen tot het beste non-fictieboek door Schrijven Magazine en een titel is NIMA-boek van het kwartaal. Meerdere titels zijn genomineerd voor Managementboek van het Jaar en een van onze titels staat op de shortlist van de Ooa Boek van het Jaarprijs 2020. Onze auteurs hebben aandacht gekregen van o.a. de voorpagina van De Telegraaf, Zembla, Linda, Koffietijd, Flow Magazine, Happinez, AD, BNR Radio, Trouw, Veronica Inside, Jinek en vele andere televisieprogramma’s, kranten, tijdschriften, bloggers en websites.
Wil jij dit ook? Onze methode bestaat uit vijf uitgangspunten die elkaar versterken:

Uitgangspunt 1: jouw ambitie, droom of bezieling

Wij gaan met jou het gesprek aan over wat jou drijft. Waarom wil jij een boek uitgeven? Wat is jouw gedachtegoed? Wat maakt dat we jou daarover s’nachts wakker kunnen bellen? Wat wil je bereiken? Wanneer komen al jouw dromen uit? En welke plaats neemt een boek in bij het realiseren van jouw ambities?

Uitgangspunt 2: projectteam op maat

Uit ons uitgebreide netwerk koppelen wij jou aan de juiste redacteur, ghostwriter, corrector, vormgever, drukker, E-book- en luisterboekproducent, PR-experts, of marketeer. Wij beschikken over een netwerk met honderden vakmensen en selecteren hieruit jouw dreamteam op maat. Wij werken dus niet altijd met dezelfde redacteur, vormgever of drukker, maar bevelen juist diegene aan die jouw boek naar een hoger niveau kan tillen. Overigens kun je hier ook mensen uit jouw eigen netwerk aan toevoegen, al zullen we daarbij wel altijd checken of ze ook verstand van boeken hebben. Iedereen die meewerkt om van jouw boek een succes te maken offreert en factureert rechtstreeks aan jou. Op die manier garanderen wij dat wij mensen aanbevelen vanuit jouw belang. In dit uitgeefmodel kun je jouw boek net zo mooi of luxueus maken als je zelf wilt, al zullen we dan wel met jou in gesprek gaan of al die luxe wel nodig is om jouw doel te bereiken. Zodra we met elkaar in zee gaan, zullen we een kostprijscalculatie voor je maken. Het is goed om er rekening mee te houden dat investering in de productie van een boek – correctie, vormgeving en drukken – minimaal €3.500,- bedraagt.

Uitgangpunt 3: wij zorgen voor de randvoorwaarden

Wij zorgen ervoor dat jouw boek een ISBN krijgt, de verkoopprijs gemeld is bij het Commissariaat voor de Media, en het boek bekend is bij NBD/Biblion en de Koninklijke Bibliotheek. Ook zorgen we ervoor dat jouw boek aangemeld is bij Centraal Boekhuis, zodat alle boekhandels in Nederland en Belgie het boek in kunnen kopen. Dat geldt dus ook voor Bol.com, Amazon.nl en Managementboek.

Uitgangspunt 4: wij coachen jou naar succes

Daarnaast coachen wij jou naar de juiste inhoud van het boek, de juiste – betaalbare -productie en de juiste marketingaanpak. Dit betekent dat we jou enthousiasmeren als het lastiger is. En ook dat we je op je op scherp zetten als je een beslissing dreigt te nemen die we niet zo verstandig vinden. En natuurlijk dat we voor je juichen op je boekpresentatie.

Uitgangspunt 5: Succes delen we samen

Zodra het boek verkocht wordt, ontvang jij ieder kwartaal of ieder half jaar de opbrengsten van het boek. Wij ontvangen een commissie over de verkopen. Wij krijgen dus pas betaald zodra jij succes hebt. Op die manier weet jij zeker dat het in ons belang is dat jouw boek goed verkoopt.